?Kaçak Elektrikle Sulanan Tarlanın Mahsulü Bereketsiz Olur?

Dicle Elektrik Dağıtım, hizmet sunduğu Diyarbakır, Şanlıurfa, Mardin, Batman, Siirt ev Şırnak?ta elektrik gücü ile tarımsal sulama yapan çiftçilerin bir an önce sayaç taktırarak, kullandıkları enerjiyi kayıt altına almalarını isterk

Güncel 7.04.2016 10:54:45 0
?Kaçak Elektrikle Sulanan Tarlanın Mahsulü Bereketsiz Olur?
Dicle Elektrik Dağıtım, hizmet sunduğu Diyarbakır, Şanlıurfa, Mardin, Batman, Siirt ev Şırnak?ta elektrik gücü ile tarımsal sulama yapan çiftçilerin bir an önce sayaç taktırarak, kullandıkları enerjiyi kayıt altına almalarını isterken, din adamları 'Kaçak elektrik ile sulanan tarlanın mahsulü bereketsiz olur' şeklinde açıklamalarda bulundu.
Din adamlığının yanı sıra hukukçu kimliği ile de bilinen ve İslam aleminin 5. Harem-i Şerifi olarak kabul dilen Diyarbakır Ulucamii Baş İmam Hatibi Avukat Mehmet Emin Mülayim, Allah?ın sadece İslam dininde değil, semavi dinlerin hepsine göre kötü bir huy olan israfı yasak ettiğine dikkat çekti. Faizden elde edilen gelirle sadaka olmayacağını, bedeli ödenmeyen elektrikle ısıtılan suyla alınan gusül ve abdestin ise ?şüpheli? olacağını belirten Mehmet Emin Mülayim hoca, 'Kaçak elektrik ile sulanan tarlanın mahsulü bereketsiz olur?? dedi.
'KAÇAK, DİNEN HARAMDIR'
Yapılan hesaplamalar sonunda Dicle Elektrik tarafından dağıtım hizmeti verilen Diyarbakır, Şanlıurfa, Mardin, Batman, Siirt ve Şırnak?ta her yıl yaklaşık 16 milyar kWH elektrik kayıt dışı kullanılırken, bunun da parasal değeri 4 milyar lirayı aşan 12 milyar kWH?si israf ediliyor. Söz konusu illerdeki kayıp kaçağın çarpıcı boyutları son günlerde sıklıkla gündeme gelince, konuyu din adamları da gündemlerine aldı. Bölgenin tanınmış simalarından Diyarbakırlı imam Hafız Ali Mülayim?in oğlu olan Ulucamii Baş İmam Hatibi Avukat Mehmet Emin Mülayim, hem din adamı kimliği, hem de hukukçu kimliği ile insanları kayıt dışı kullanım ve israfa karşı bilinçlendirmek üzere harekete geçti. İsrafın anlamının, malı helak etmek, faydasız hale getirmek, faydalı olmayacak şekilde sarf etmek olduğunu belirten Baş İmam Hatip Mehmet Emin Mülayim, bazı ayet ve hadislerden de örnekler vererek, şöyle dedi:
'Semavi dinlerin hepsinde Allahü Teala kötü bir huy olan israfı yasak etmiştir. Allahü Teala buyuruyor ki ?Yiyin, için, fakat israf etmeyin?, ?Allahü Teala israf edenleri elbette sevmez?. ?İsraf etme. İsraf edenler, şeytanların kardeşleridir?. ?Cimri olma, israf da etme?. Allahü Teala cömertleri överken de buyuruyor ki ?Onlar sarf ettikleri zaman ne israf ederler, ne de cimrilik. İkisi arasında orta bir yol tutarlar?. Yine bir hadis-i şerifte ?Her çeşit israf haramdır? buyrulmuştur. Abdestte ve gusülde lüzumundan fazla su kullanmak nasıl israfsa, elektriği parasıyla olsa bile boş yere kullanmak da israftır. Hele de parasını vermeden kaçak elektrik kullanımı haramdır. Dinimize göre satın alınan her şeyin bedelini ödemek gerekir. Sahibinin rızası olmadan bir şeyi almak veya kullanmak caiz değildir, haramdır. Dolayısıyla kaçak elektrik dinen haramdır. Çünkü sahibinin rızası olmadan, bedeli ödenmeden kullanılıyor??.
'MAHSULÜ BEREKETSİZ OLUR'
Kaçak elektrik kullananların kullandıklarının bedelinin hakkıyla ödemesini yapan vatandaşlara yüklendiğine de dikkat çeken Ulucamii Baş İmam Hatibi Mehmet Emin Mülayim, 'Bu da ayrı bir haram olur. Haram olan bir işle yapılan amellere de sevap yazılmaz. Haram ile yapılan hiçbir işin geçerliliği de olmaz. Nasıl ki kumardan elde edilen kazançla hayır hasenat yapılamazsa kaçak elektrikle sulanan tarlaların mahsulü bereketsiz hayırsız olur. Bu kural tüm iş kolları için geçerlidir. Nasıl faizden elde edilen gelirle sadaka olmazsa, bedeli ödenmeyen elektrikle ısıtılan suyla alınan gusül ve abdest de şüpheli olur?? diye konuştu.
Ortağı gayrı Müslim olan Müslüman bir tüccarın, ortağını dolandırma hakkı olmadığı gibi, bir Müslüman?ın dünyanın neresinde olursa olsun dürüstlüğünden taviz verme lüksünün de olmadığını belirten İmam Hatip Mülayim, 'Müslüman, zaman, mekan ve kişi ayırımı yapmaksızın her daim dürüst olan kişidir. Diyelim ki Avrupa?nın herhangi bir yerinde oturan bir Müslüman kullandığı elektriğin bedelini ödememek için yanlış yollara başvurursa bu helal olur mu? Gayrı Müslimlerle bile alışverişimizde dürüstlüğü emreden bir dinin mensubunun elektriği kaçak kullanmasının hiçbir dini mazereti yoktur, olamaz. Kaldı ki eğer kaçak kullanımın bedelini diğer aboneler ödüyorsa o zaman kul hakkı günahı fazlalaşmış olur ki ileride tövbe nasip olsa bile helallik alma noktasında belirsizlik olacağından günahtan kurtulma imkanı da olmayabilir?? şeklinde konuştu.
'ALİMLER YEMEKLERİNİ YEMİYOR'
Ulucamii Baş İmam Hatibi Avukat Mehmet Emin Mülayim, açıklamalarını şöyle sürdürdü:
'Müslüman elinden ve dilinden emin olunan kişi olduğuna göre, her türlü hak yemeden uzak durmak, neyi kullanıyorsak bedelini ödemek bize yakışan tutumdur. Kaçak kullanım beraberinde ayrı bir günahı da getirir ki o da israftır. Parasını verilmiyor diye günlük kullanımın çok üstünde kullanılan elektrik israftır. Haram iş, beraberinde başka haramları da getirir maalesef. Bu konuda cemaatimizin dikkatli olması gerekir. Ben şahsen muttaki ve alim hocalarımızın kaçak elektrik kullandıklarını bildikleri evlerin yemeklerini yemediklerine ve de sıcak sularıyla abdest almadıklarına çok şahit oldum??.

Salı 11.1 ° / 3.2 °
Çarşamba 10.7 ° / 3.8 °
Perşembe 10.5 ° / 6.1 °